8,3

Vist 2388 gange, downloadet 81 gange

tæt på Sant Feliu de Pallerols, Catalunya (España)

Ruta curta, però exigent i d’autèntic BTT, amb tres miradors y dos gorgs amb tres salts d’aigua.
No feu cas del temps, doncs varem fer forces parades.

Deixem el carrilet per pujar per darrera La Cuarenya cap al collet que mena a Sant Salvador. Aquí gaudim de mitja hora llarga de sender molt ciclable i divertit.

Arribem a L’Estanyol de baix on prenem la pista que ens mena a la “pared” anomenada La Llossa Blanca, es 1 Km de pujada continua amb rampes entre el 15 i el 25%. L’escollim per que es la millor opció per pujar al Collet de Fontpobra si volem evitar l’asfalt de la Ctra. De St. Iscle de Colltort.

Un cop ja hem patit la Llossa Blanca, ja som a La Serra de Les Medes, però aviat la deixem direcció Fontpobra, per trams curts de pista primer i sender després. (entremig una mini trialera amb mirador a tocar de Coll Sarreia).

A tocar del Coll de Fontpobra prenem un sender (tot fageda) que ens porta al mirador de Penyapeguera on gaudim de magnífiques vistes de Sta. Pau, l’Alta Garrotxa ...

Acabat el sender prenem la pista que baixa del Collet de Sant Jordi i la Serra de Finestres per arribar-nos a Les Set Carreteres on ataquem una pujada curta per arribar als prats i l’ermita amagada de Sant Julià del Ventós.

Esmorzem i baixem per pista cap a la micro-vall de Matabous / La plana. Aquí la pista es de greda volcànica i/o llossa amb trams de baixada divertits.

La diversió s’acaba momentàniament quan hem de remuntar pels prats i feixes també volcànics de Les Medes, la pujada no es dura però el terreny t’hi fa ser, fins arribar al cim de la carena. Som en un altre fantàstic mirador.

Resseguim la carena per pista fins a buscar el sender que ens porta a l’últim mirador del dia el de Les Tres Creus.

Ara ja toca baixar per la trialera del Boscàs (sensacional, doncs, te de tot) per enllaçar amb la pista que baixa ràpida fins al collet abans del Salt del Molí dels Murrís, on no hi baixem, doncs preferim continuar baixant per un sender fàcil que ja ens baixa cap al carrilet a tocar de Les Planes d’Hostòles.

La rematada final es perdre nomes 10 minuts per anar a veure els Gorgs de La Plana i de La Pedrera d’en Biel, on també hi ha una font.
El track només arriba fins el primer, però NO us perdeu el segon, (a tres minuts a peu, seguint el camí del petit pont de troncs) tots dos son preciosos.

Remuntem el camí cap al carrilet, però el deixem aviat per que es massa monotona i tornem a St. Feliu per la pista de La Torre.