Vist 614 gange, downloadet 16 gange

tæt på Sant Feliu de Pallerols, Catalunya (España)

Pugem a Sant Martí Sacalm per una pista que primer puja molt suau per passar a ser exigent (i sort que l’han netejat fa poc) i molt exigent en el tram final fins al Mas Terrers.
Aquí davant de la bassa, gaudim de vistes espectaculars, no només de l’imponent El Far, a més de les serralades de La Vall d'Hostoles, de Finestres, de Rocacorba ..., veiem també bona part del Pirineu.

Continuem pujant i aviat s’amplia la panoràmica, ara veiem les Valls de Granollers de Rocacorba i de Sant Aniol de Finestres, també Anglès.

Arribem a Sant Martí Sacalm on esmorzem i re-emplenem els bidons d’aigua. A les vistes s’hi afegeixen el Collsacabra i Les Guilleries.

Marxem per anar a buscar el segon tresor del dia, la trialera que mena al raval de Lloret Salvatge.

Primer pujant suaument per pista bona i després baixant per pista pedregosa de pissarra (no us perdeu les noves vistes durant aquesta baixada) arribem a l’inici del camí que ens mena a Lloret Salvatge.

Passem del bosc de pins al d’alzines i el camí circula en la mida justa, amb trams esviaxats i d’altres foradats pels senglars, inicialment no es gaire tècnic, però més endavant ho serà més doncs, trobeem alguns graons i cap al final zigazagues molt tancades.

Trobem una cova i després un parell de punts on el camí canvia de vessant oferint una balconada on ens fem una idea del forat on ens estem ficant. Vistes de La Mare de Deu del Coll, el pantà de Sau i el Santuari de Montdois.

Arribem abaix al clot del Pasteral, al veinat de Lloret Salvatge.

Aquí tindríem l’opció fàcil de baixar per l’asfalt a tocar del pantà cap a trobar el carrilet ben aviat, però decidim complicar-nos una mica i remuntem per pista per sobre de la pedrera.

Deixem la pista per pujar un camí a peu (uns 20 minuts!) es fa pesat, però quan arribem a dalt paga la pena, doncs veiem tota la vall que creua el Ter fins a Bescanó, Anglès i Girona al fons.

Baixem per un sender fàcil i curt per enllaçar amb pista que ens baixa molt ràpidament fins al carrilet. Que ja el seguim fins a Amer on parem a carregar aigua en una font del poble i continuem cap a Les Planes d'Hostoles on el deixem per fer la drecera que travessa el Brugent i pel costat del cementiri tornem a enllaçar amb el carrilet per arribar a Sant Feliu.