mparaira

Uploadet 14. oktober 2018

Optaget oktober 2018

Vist 604 gange, downloadet 23 gange

tæt på Ripoll, Catalunya (España)

Bonica volta de tardor per la Serra Cavallera.
Sortim de Ripoll per la popular Ruta del Ferro i al cap de pocs quilòmetres fem un gir per anar a buscar la pista que puja cap el Coll de Jou.
Caldrà fer un ascens força llarg de més de 900m fins assolir el coll, als peus del Taga: a la part inicial és força suau i posteriorment esdevé moderat (al voltant del 9% de pendent) però sostingut durant molts kms. A cota 1450m aproximadament, la pista es converteix en asfalt, al punt de confluència amb la que puja d'Ogassa: prenem la variant de l'esquerra per dirigir-nos al Coll de Jou. Les vistes per aquest tram asfaltat són molt boniques, especialment espectaculars a la tardor amb els canvis de color dels arbres de les cotes més altes, i ens ajuden a fer els darrers pendents, que són més forts.
Després de prendre les fotos de rigor al Coll de Jou (punt de partida de molts excursionistes cap el Taga) i el refugi de Sant Jordi, desfem aquest tram d'asfalt en ràpid descens i a l'encreuament prenem la pista cap a Ogassa, arribant ràpidament a la bonica església romànica de Sant Martí d'Ogassa.
Seguim en vertiginós descens per asfalt i en assolir la cota 1100m ens tocarà una dura remuntada d'uns 160m, per sort també en asfalt, passant per la preciosa església romànica de Sant Martí Surroca. Continuem per la pista, passant pels bells paratges dels Comuns de Surroca i el Coll de la Fogonella.
A partir d'aquí tornem a la terra, prenent un corriol -a trams força trencat però de bon fer- que baixa ràpidament. El camí és bonic i divertit i va creuant alguns torrents que van a parar al Torrent del Coll de Pal, que és el que anem resseguint a la part final del descens.
En apropar-nos a la carretera, prenem un corriol que va fent puja-baixes fins a tocar de l'estació de la ruta del Ferro de Sant Joan de les Abadesses, on dinem.
Finalment, només cal resseguir la via verda en lleuger descens fins a Ripoll.
Bjergpas

Coll de Jou

træ

Comuns de Surroca

Fogonella (collada)

Pista ascens Coll de Jou (vistes Taga)

Pista pujada (Serra Cavallera)

Pista descens St. Joan Abadesses

læskur / shelter

Refugi de Sant Jordi (Coll de Jou)