eldecalblau

Optaget

juni 2019

Live Tracking

Del din placering med venner og familie under en aktivitet.

Køb Wikiloc Premium Opgrader for at fjerne reklamer
Live Tracking Live Tracking
Vær den første til at klappe
3 kommentarer
Del

Vist 545 gange, downloadet 28 gange

tæt på Castellar del Riu, Catalunya (España)

Track de la pedalada Rasos Maqui 2019 que podia, i al final no va ser.
Doncs això, com que es va haver de suspendre per manca de participants (el què us vau perdre!), l'hem anat a fer seguint el track oficial de l'organització, amb la única diferència que en comptes de sortir i arribar al Refugi, nosaltres ho hem fet des de l'aparcament dels Rasos de Peguera. És aconsellable fer-ho des del refu, ja que quan arribes va molt bé per hidratar-te amb un suc fresquet d'ordi.

El primer bon dia te'l dona la pista de les Soques, on si vols pujar-la a sobre la bici has d'apretar fort les cames (i el cul) i posar-te a fer eslàlom de pujada fins als Rasos de Baix. Des d’allà, primer per pista trencada i després una mica freeride arribarem a la Collada de Tagast, on comença la primera baixada difícil (alerta si està moll) cap a Corbera. Des de l’esplanada, remuntarem un xic fins al Coll de l’Oreller i baixarem pel GR cap a la Casa nova de les Garrigues, per un camí dolentot travessant molleres i amb algun repetxonet de propina.

Ara toca entrar a la Baga de les Nou Comes, continuarem seguint el GR 107, per pistes pedregoses i obagues de faigs fins que ens trobem les mítiques “esses” que normalment fem de baixada i ara les pujarem, es poden pujar sobre la bici si el terreny ens ho permet i tenim bona tècnica. Continuarem seguint l’itinerari de l’antic carrilet, travessant el túnel de la Mina direcció a Peguera.

Abans d’arribar-hi, virarem a l’est per anar a buscar un corriol inciclable que puja per dins del bosc fins el Collet Mercadal i continuarem amunt, direcció est fins el Pla del Pou on davallarem per la única baixada fàcil (però molt vertical) de la jornada cap a Fígols.
Travessarem la carretera que puja a Fumanya i pujarem als Cingles de Vallcebre pel Grau de les Granotes tot continuant voltant per sobre les roques blanques cap a Cal Menut, sempre per terreny pedregós i tècnic i acabant amb una baixa espatarrant fins a la Foradada.
Com que estem força avall, ara toca pujar, corriol i pista amb algun tros a peu fins a Vallcebre, i després amunt de nou cap a Santa Magdalena per acabar amb un últim tram molt tècnic de pujada per dins d´un bosc esplèndid que ens farà suar la cansalada fins al Grau de la Mola.

Un descens curt pel grau i posteriorment fins al fons de la Vall de Fígols, per després pujar de nou. Pujada poc agraïda però variada, amb algun tros que s’enganxa, es fa llarga. Finalment arribem al Pla de la Creu de Fumanya. Baixarem cap al Font del Coix on podrem beure i refrescar-nos, a continuació travessarem Peguera amb les vistes de l’antic poble abandonat, banda i banda de la pista de pujada per on transitem fins el Portell dels Terrers. Ara ja només queda la última pujada, primer enquitranada fins el Cap de la Serra per convertir-se amb terra i rocs al tram final. Hem acabat la ruta i tornem a ser als Rasos.

L'he valorat com a molt difícil ja que té força desnivell pels quilòmetres que té (que tampoc són pocs), té trams relativament llargs que s'han de fer forçosament a peu, i algunes pujades i baixades de nivell tècnic alt. Si a tot i això li afegim que l'alçada mínima deu estar al voltant dels 1.000 metres i que si el temps es complica s'endureix encara més, crec que és una valoració força correcte. Això sí, té escapatòries en bastants punts o traçats alternatius més fàcils per pista o carretera.

El temps que marca és real, però vam anar molt tranquils. De totes maneres és una ruta llarga, ja que la mitjana és molt lenta.

3 kommentarer

• Foto af edyuste78

edyuste78 27. apr. 2022

Hola Bones !! Voldria pujar aquest finde , saps si la ruta que es de fa 2o3 anys estarà en condiccions ?? Gràcies

• Foto af eldecalblau

eldecalblau 27. apr. 2022

Hola, la totalitat bo ho sé, però n’he fet part durant els últims mesos i estava prou bé. No crec que tinguis massa problemes si no és en llocs puntuals. Passa-t’ho bé!