← En del af Estel Reig Miguel Nº9

1,5
3,0

Vist 18 gange, downloadet 1 gange

tæt på Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Ruta circular de Pi d’en Xandri a Forn Ibèric, passant per uns quants punts d’interès. Dificultat moderada, ideal per suar una mica, ja que són 6,01 km.

Sortim de Pi d’en Xandri en direcció Can Borrell. S’haurà d’agafar el camí Can Borrell, és a dir, anirem recte. Ens apareixeran alguns camins cap l’esquerra però nosaltres seguim el camí Can Borrell, hem de anar tota l’estona recte. Hi haurà varietat de pujades i baixades, i en un lloc d’aquest tram hi haurà un cartell de benvinguda al Parc de Collserola. Després de haver anat uns quants kilòmetres recte, trobarem dos camins, haurem de continuar per Can Borrell, és a dir, haurem de anar per el camí de la dreta, el que puja. Trobarem unes quantes pujades, i al costat hi hauran camps de conreu. Després de les pujades, es podrà veure la masia de Can Borrell des de lluny .Hi haurà un camí a l’esquerra amb una cadena, l’haurem d’evitar i seguir recte cap al pantà de Can Borrell, i tornarem a trobar dos camins, on ens haurem de dirigir cap a l’esquerra, en direcció Forn Ibèric. La masia està just al costat d’aquests camins, on es podrà gaudir d’un bon esmorzar o simplement ampliar el nostre coneixement. Haurem arribat al nostre primer punt d’interès.

Seguirem la nostra ruta per la pista forestal B05, i ens dirigirem cap a Forn Ibèric. Seguirem recte, i ens hi anirem fixant amb els cartells, ja que s’indica molt bé Forn Ibèric. Arribarem a un punt on hi ha dos camins, haurem d’agafar el de l’esquerra i deixar el GR i PR a la dreta. Passarem per uns quants arbres i seguirem el camí sense pèrdua. Sabrem si anem bé, si trobem l’Ermita de Sant Adjutori. La passarem de llarg, i seguirem el camí Forn Ibèric, s’acabarà el tram i a la dreta podrem veure una espècie de gàbia gran, on trobarem un forn molt antic. Haurem arribat al nostre punt d’interès número 2.

Tornarem per el camí on hem anat, un altre cop en direcció Can Borrell. Anirem un altre cop per la pista forestal B05 o el camí Can Jané en direcció contraria de la prèvia. Ens tornarem a situar a la masia de Can Borrell, i pujarem per el camí on girarem a la dreta i trobarem una cadena, la travessarem i a l’esquerra veurem un aparcament de la masia, on ens dirigirem cap a Coll de la Torrefera. Seguirem el camí recte on veurem un cartell de les normes per anar amb bici del parc el qual ens indicarà que anem bé fins a trobar un pont, on just a l’esquerra hi ha una cadena amb un camí, però nosaltres travessarem el pont i deixarem aquell camí endarrere.

Continuarem per el camí tota l’estona fins a trobar una muntanyeta. Es podrà pujar per dos llocs, o bé per el camí de l’esquerra amb pedres i amb bastanta inclinació o anar per la dreta, seguir una mica avall i a l’esquerra trobarem una cadena, la podrem travessar i ja haurem arribat al Coll de la Torrefera, el nostre punt d’interès número 3 on es podrà descansar una mica ja que a continuació vindrà un camí bastant complicat, jo personalment recomano el segon.

Anirem cap a munt en direcció Turó de la Torrefera seguint el camí amb pujades i baixades. En un punt del camí trobarem un pal indicatiu. Podem anar per l’esquerra on el pal indica Riera de Sant Medir i el primer camí a la dreta agafar-lo i tirar cap amunt, tot i que aquest és més llarg però més fàcil. O bé anar cap al camí de la dreta en direcció Turó de la Torrefera, però és bastant complicat ja que és una trialera i està plena d’arbres i pedres, però és molt més curt que el primer. Quan ens hàgim decidit de agafar el camí que vulguem a dalt de tot trobarem el Turó de la Torrefera, i sabreu si heu arribat perquè un dipòsit d’aigua ho indicarà.

Un cop haguem arribat al nostre punt d’interès número 4, tocarà tornar cap al Pi d’en Xandri on finalitzarà la nostra ruta. Per fer-ho, des de el Turó trobarem 3 possibles camins, nosaltres hem de agafar el que va direcció cap avall, el que esta en vertical i es separa dels altres dos.
Seguirem avall per el camí tot recte, i ens anirem fixant amb els pals indicatius i dirigir-nos direcció Sant Cugat. Arribarem a un punt on hi ha dos camins, on deixarem el de la dreta i anirem per el de la esquerra, on trobarem trialera i haurem de anar amb molt de compte.

Seguim per la trialera fins a sortir a una esplanada on és veurà el poble de Sant Cugat. Anem cap a l’esquerra i continuem el camí per l’esquerra en una gran baixada. Evitarem el primer camí a la dreta i continuarem baixant fins a trobar un altre cop el camí del principi que ens durà al Pi d’en Xandri.

Sabrem si ho hem fet bé perquè trobarem un cartell informatiu. Haurem de girar a la dreta en direcció Sant Cugat i seguirem fins al final tot recte, i més endavant ja podrem veure el Pi d’en Xandri des de lluny.
Un cop creiem que hem arribat al Pi ens assegurarem si veiem un cartell informatiu sobre aquest Pi i ja haurem arribat al nostre punt d’interès número 5 i el final de la nostra ruta.