RIANEL

Uploadet 18. september 2014

Optaget september 2014

Vist 1463 gange, downloadet 3 gange

tæt på Riesa, Sachsen (Deutschland)

Aprofitant el bon temps,fem aquesta nova etapa del Elberadweg on l'única dificultat ha sigut pujar fins l'Alt Stadt (ciutat vella) de Meißen i més per les llambordes del terra que per la pujada real dels carrers. Però val la pena l'esforç encara que com altres dies, la catedral amb vestides i la plaça amb obres.
Sortim de Riesa, on segons la nostre opinió no hi ha gaires coses a veure. Les guies destacan el Museu de la Pasta (Teigwaren Riesa) (sí, pasta: macarrons, fideus, etc.), on a més de comprar i un restaurant per menjar pasta, hi han visites guiades per la fàbrica i ensenyen el procés de fabricació.
Anem riu amunt per la riba esquerra fins a Meißen, amb un terreny molt planer i alternant boscos i planes de conreus. Com a punts destacables el Schloß Hirschstein, el Klosterruine zum Heiligen Kreuz que actualment acull el Centre d'Homeopatia Samuel Hahnemann i la fàbrica de productes químics Wacker Chemie AG amb una estètica externa que recorda molt al Centre Pompidou de París.
Un cop a Meißen i visitada la ciutat vella, travessem el riu i tornem fins a Riesa per la riba dreta amb algun petit entrebanc: escales i algun Umleitung (desviament) per culpa de pujades del riu.
Malgrat que la ruta és molt plana i molt fàcil, hi han forces trams fets amb llambordes que no són massa agradables (veure foto).