eldecalblau

Optaget

august 2019

Udendørs Navigation

Følg millioner af outdoor-ruter med din smartphone. Også selv om du er offline!

Køb Wikiloc Premium Opgrader for at fjerne reklamer
Udendørs Navigation Udendørs Navigation
Vær den første til at klappe
Del

Vist 734 gange, downloadet 34 gange

tæt på Bagà, Catalunya (España)

Per mi un dels clàssics alpins del Berguedà, el Comabona. La pujada podríem dir que és la “típica” des de Bagà, amb això no vull dir que no valgui la pena, però en el meu cas el què buscava era una baixada diferent, que no hagués fet encara i aquesta va ser la de Puig Terrers.
Com que sóc una mica mandrós, copio i enganxo l’ascens d’una altra ruta penjada per arribar a dalt del Comabona (https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/comabona-18215484), ja que fins el cim, el recorregut transcorre pel mateix lloc:
“En aquest cas, el punt de sortida se situa a l'àrea recreativa de Sant Joan de l'Avellanet, a Bagà, just al costat del Bastareny.
L'ascens és força constant i sense massa dificultat, primer per carretera i després per pista compacta fins al Coll de la Bena a Gisclareny.
La pujada continua, ara pel Coll de la Bauma i sempre amunt, el Pedraforca queda a l'esquerra i el Cadí a la dreta fins arribar al Collell, on la magnífica cara nord del Pedra se'ns mostra imponent.
Aquí comença la pujada més dura, la pista compacta es transforma amb un camí de muntanya pedregós, escorxat i amb molt desnivell, combinat amb trams d'herba que fa que les rodes s'enganxin sense remei com a Prat Llong.
Un últim esforç i un últim tram que s’ha de fer caminant ens portaran a creuar la Serra Pedregosa, avantsala de la vall interior dels Cortils. Per fi el darrer esforç per prat alpí que ens eleva fins a 2554 metres, just al vèrtex geodèsic del Comabona.”
Un cop a dalt, aquí comença la part nova. Primer anirem direcció est, baixant al Coll de Tancalaporta, el voltarem i ens enfilarem com si volguéssim fer el cim del Puig Terrers. De seguida es comencen a trobar marques grogues (sender local) que flanquegen la muntanya i van baixant per una mena de tartera força ciclable. Les anirem seguint sempre amb força compte ja que aquesta primera baixada és una mica exposada. Continuem seguint el color groc, per un corriol on tendeix a baixar més o menys però avall, llevat d’algun mini repetjó que ens pot fer caminar uns pocs metres. La baixada és llarga, revirada, amb molts rocs i força tècnica. No té masses zones ràpides però si us agrada la tècnica us ho passareu bé (i us cansareu). Al final s’arriba a una corba just per sobre el Coll de la Balma, per on havíem pujat abans. Baixarem fins el coll per la mateixa pista i de seguida anirem a buscar a l’esquerra un corriolet que baixa paral·lel al Torrent de Murcarols i passa per l’àrea recreativa del Coll de la Bauma. Aquest sender és completament diferent al fet fins ara, ràpid i amb flow. Alerta als excursionistes ja que es tracta del mateix recorregut que fan a Cavalls del Vent en sentit contrari.
Arribarem de nou al Coll de la Bena per sota on pujàvem fa unes hores i continuarem el descens per un GR embolcallat de vegetació que farà les delícies dels més endureros. Sortirem de nou a la pista de pujada per fer-ne un tros en sentit contrari, i abans d’arribar a la casa del Puig, tombarem a l’esquerra per una pista molt ràpida i inclinada que ens porta fins al Bastareny, al fons de la vall. Arribarem a Cal Cerdanyola on podrem omplir aigua i un camí fàcil pla i baixada ens acompanyarà fins al punt de sortida.