Tid i bevægelse  en time 19 minutter

4,0
8,1

Vist 35 gange, downloadet 0 gange

tæt på Chella, Valencia (España)

Makkelijk mountainbike-tochtje om de omgeving bij camping Chellanatura te leren kennen.

We vertrekken via de achterpoort en rijden over een smal paadje naar beneden tot de smalle asfaltweg waar we linksaf gaan naar beneden richting Chella.

Vlak voor het voetbalveld gaan we linksaf een stukje de landweg volgen waarop ook de wandelroute PR-CV 113 loopt. Wil je deze lopen kun je deze link gebruiken.

We komen eerst langs een waterreservoir en vervolgens bij het "Wild Beach" een recreatie-area aan de rivier voor picknick en zwemplezier.

Boven aan de weg gaan wij rechtsaf en volgen de asfaltweg omhoog waarbij het eerste stukje toch behoorlijk steil omhoog gaat. Het volgende deel loopt geleidelijker dus makkelijker omhoog.

Op het hoogste punt van dit rondje gaan we linksaf en gaan een stukje volgen van de officiële mountainbike-route BTT 3.
Nu rijden we lekker bergaf over een mooi lopende gravelweg.

Halverwege passeren we een oude boerderij verworden tot ruïne. Altijd leuk voor een fotootje.

De laatste twee kilometer gaat over een stuk keienpad, een stuk smal asfalt en weer een smal paadje omhoog naar de achteringang van de camping.
Al met al een leuk tochtje om de omgeving te leren kennen.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Vis mere external

campingplads

Start vanaf camping Chellanatura

Links het weggetje aanhouden

Linksaf de asfaltweg op naar beneden

Linksaf

Lake

La playa Salvaje ofwel 'Wild Beach'

Rechts de asfaltweg aanhouden

panorama

Halverwege de klim

Linksaf

Op het volgende kruispunt 10 meter verder nogmaals links aanhouden.

Linksaf de mountainbike-route nr3 een stuk volgen

Kryds

Links aanhouden en langs de ruïne rijden

Linksaf keienpad op

Kryds

Linksaf weer terug naar de camping