aarcas
  • Foto af Calella Costa-Tordera(Circular) per Montnegre i Aiguamolls de la Tordera(Rutes del Toni i la Roser)

Tid  4 timer 40 minutter

• Landskab

-0 m

Vist 3280 gange, downloadet 123 gange

tæt på Calella, Catalunya (España)

Fotos: 1.- Vorejant pel camí al costat del Mar entre Calella i Pineda ; 2.- Desembocadura de la Tordera (aiguamolls amb punt de guaita).
3.- Encreuament de quatre camins; 4.- Vallmanya ; 5.- Pels boscos del Montnegre 6.- Esglesia de Sant Pere de Riu ja al Montnegre sortint de Pineda;
-Ruta: Senzilla, d'uns 43 km només amb pujada forta fins a Sant Pere de Riu (uns 500 m amb 200 de desnivell aprox.).
Es tracta d'una ruta molt bonica on es va pel costat del mar, t'endinses dins els boscos del Montnegre sempre per pistes amples, passes per Tordera, baixes fins els aiguamolls de la Tordera amb punt de guaita per veure ocells (porteu prismàtics) , i tornes un altre cop a la vora del Mar.
La ruta es comença a la banda de mar de la via de tren a l'estació de Calella.
Es segueix pel camí de mar(no té pèrdua) fins arribar al pont de la riera de Pineda. En aquest punt es pot passar per sota la via del tren fins a trobar un camí asfaltat passada la carretera nacional que segueix el camí de la riera. Aquesta pista es segueix fins a trobar un desviament cap a Sant Pere de Riu ( en aquest punt hi ha pujada forta però curta ). Sant Pere de Riu està aprox. al km 5.4. Es segueix pujant per la mateixa pista fins a trobar un punt que s'anomena quatre camins rebutjant qualsevol altre pista secundària (no hi ha pèrdua). Quan s'arriba a quatre camins(km 8.2) s'ha d'agafar (important) direcció Vallmanya (km 10.3) . Aquest tros és molt bonic donat que sempre estem dins els boscos del Montnegre (molt agradable amb molt bones vistes). Al km 10.3 s'arriba a Vallmanya i ara seguim baixant fins al poble de Tordera.(km 16.6) . Ara costa una mica explicar com seguir : lo millor és preguntar on és "Formasa" (empresa de ciments a la banda mar de la NII) . S'hi pot arribar de moltes maneres ( el tros és molt curt 1-2km). En el track hi ha un camí molt interessant sense passar en cap moment per cap carretera. A Formasa prenem ja el GR que no deixarem fins arribar a la carretera que va de Palafolls a Blanes ( es passa per camps, es travessa un cop la via del tren,... però sempre seguint marques del GR. La NII es pot travessar per un petit pont i tornem al GR fins arribar ara a la carretera que va de Malgrat a Blanes, just al costat d'un pont gran de la Tordera que no travessem sinó que seguim un camí que va paral·lel al riu fins al Mar ... un cop estem al mar hem d'arrastrar la bici per la sorra per anar a parar a l'altra banda del riu on veurem el punt de guaita en el que podem aturar-nos per contemplar les aus(km 29 ).. és un lloc força bonic. Compte: igual ens hem de mullar els peus per travessar per la sorra...però és sempre divertit!! Ara ja seguim la pista fins a Malgrat i pel camí de mar ( a la banda mar de la via del tren) fins a Calella (km 43.5 aprox.).
Hem intentat donar les indicacions mínimes per poder seguir la ruta tot i que som concients que en algun moment potser caldrà preguntar algun detall. La part de muntanya és la més fàcil de seguir, però l'altre si feu alguna variant no us desvieu massa de la mateixa... Animeu-vos, donat que és una bonica manera de descobrir el Maresme i Calella en particular ... Un cop a Calella us recomanem que visiteu les Torretes (una vista magnífica), us feu un bany al poble o a les roques i si és estiu feu unes sardinetes a la brasa al costat del mar ... us encantarà!!
Bones pedalades !!!

Resum: Sortida de la banda mar estació renfe Calella; Seguim cap a Pineda pel camí de Mar; en el pont de la riera de Pineda tirem amunt fins a Sant Pere de Riu; seguim fins a quatre camins ; direcció Vallmanya ; de Vallmanya a Tordera; busqueu Formasa i pel GR fins la desembocadura de la Tordera; ara cap a Malgrat, però cal fer un quadrat per envoltar el càmping Tordera i tornar al camí de mar i ara ja seguiu Malgrat-Santa Sussana-Pineda i Calella pel camí de mar vorejant el mateix . Es per a tots els nivells (però amb BTT i tenint en compte que és llarga i que hi ha un bon tros de muntanya..