ressaca btt

Optaget

maj 2011

Live Tracking

Del din placering med venner og familie under en aktivitet.

Køb Wikiloc Premium Opgrader for at fjerne reklamer
Live Tracking Live Tracking
Vær den første til at klappe
Del

Vist 2484 gange, downloadet 68 gange

tæt på Vallada, Valencia (España)

Ruta que comença y acaba en el restaurant Boquella (ara ja no te este nom).
Que raó tenia aquell que deia, “Es impossible poder descriure tot allò que els ulls poden veure”, o com un company de penya que diu que “Qui vullga saber com es una ruta, que vinga”… en fi, vaig a intentar descriure la ruta de hui.

El dia era excel.lent i la temperatura ideal per a practicar bici. A les 7:45h estàvem en La Lloca tots els que volíem fer esta ruta. Carregeuem les bicis en les furgones i eixim cap al restaurant Boquella. Una vegada ací i després d'esperar que el grup del secretari trobara el restaurant (ara ja tenen clar que està abans d'arribar a Moixent i no en La Font de la Figuera), vam començar a pedalejar.
Encara no potàvem ni 500m i el GPS ja ens havia fet portar la bici al llom per primera vegada. Després de rialles i molts elogis al president, vam continuar la ruta, sempre cap amunt, cap amunt, cap amunt, … i arribem dalt de la Maravillosa. Agrupem i gaudim de la vista panoràmica del barranc Boquella, impressionant.
Continuem. Mes o menys anàvem planejant però, mes mes que menys anàvem cap amunt, cap amunt, cap amunt, … després d'una hora des que hem començat la ruta, arribem al creuer que ens abaixa cap al barranc de Boquella. Tornem a agrupar. Degut a les ultimes pluges, en este punt, s'ha format un llac que reflectia la llum del sol matiner i feia una estampa digna de veure. El temps invertit en arribar fins ací no està malament però, les cames comencen a ressentir-se. La baixada al barranc de Boquella es espectacular i un poc perillosa si no tens uns frens que et responguen i un bon domini de la bici. El camí està algo trencat, així que, cadascú a la seua marxa anem cap a baix. Una vegada ací baix, tens la sensació que has sigut engolit pel barranc, alces la vista i veus els penyassegats tocar el cel, i tu ahí baix. I no pots tornar a muntar, seria un suïcidi. No hi ha marxa arrere, donç avant. Continuem pel camí que recorre el fons del barranc, té trams amb pedres, trams de terra i algun que altre tram d'aigua, aigua de les pluges, aigua que en estiu no hi haurà.

Seguim. I cap amunt, cap amunt, cap amunt, … poc a poc anem eixint del barranc i comencem a endinsar-se en el bosc per pistes forestals mes decents que les anteriors. I cap amunt, cap amunt, cap amunt, … arribem on ja no podíem muntar mes, i respirant fons dius: “No puc mes, jo em quede ací”, però açò ho dius perquè ja has vist que no hi ha cap muntanya mes alta al teu voltant i saps que ara toca baixar.

I amb els molins de vent al l'esquerra, comencem a baixar, a baixar, a baixar, … i arribem a Navalón… de Abajo, clar. Tant baixar, baixar, baixar… donç a Navalón de Abajo.

I ara que? el restaurant està en Navalón de Arriba. Ala, donç, cap amunt, cap amunt, cap amunt, … fins a Navalón de Arriba. I ara que? Los Carasoles està allà dalt, …fotre!, …ale pues, …cap amunt, cap amunt, cap amunt, … i per fi arribem a Los Carasoles. Que ganes teníem tots. Que cares mes contentes. Quantes bromes. Quantes rialles.
Un bon lloc per a esmorzar i carregar les piles. Un restaurant que dona servici al camping. Lents en servir i preus alts. Això si, ens van convidar a xupitos, que ningú va tastar. Segons els cambrers era la primera vegada que rebutjaven una invitació de xupitos. Segur que això li ho diran a tots ;)

Després d'esmorzar una altra vegada a les burres. A partir d'ara comença la segona part d'esta ruta, molt diferent al que havíem fet fins ara. Les nostres cares estan mes alegres, les cames no. Anem per pistes forestals i carreteretes asfaltades travessant el frondós bosc de Navalón.
Després de 8Km, justet des de la Casa Peladero, comença lo bo. Cap a baix, cap a baix, cap a baix per una senda d'uns 7 Km. ESPECIAL!!! …IMPRESSIONANT!!! …FANTÀSTICA!!! …MERAVELLOSA!!! …BUENISSIMA!!!. Passem per camps de blat, passem entre pins, per dins de túnels de vegetació sempre amb la companyia de l'imponent barranc de La Fos a l'esquerra. Es que ho té tot.
Esta senda ens du quasi fins a l'autovía d’Almansa i des d'ací fins al Boquella pel carril de servei.
Una ruta espectacular i forta.