Roser L' Arada

0,8
1,6

Vist 43 gange, downloadet 1 gange

tæt på Montmajor, Catalunya (España)

Itinerari al voltant de Montclar per conèixer les plantes silvestres que hi creixen i els usos que en fan la seva gent.

1. Inici de la ruta

Punt inicial de l'itinerari. Cal seguir la direcció del camí de Montclar a l'Espunyola.
Flod

2. Passera natural

Cal travessar la riera per la passera natural que fa la pedra.
Flora

3. Cultius i plantes de marges.

Al llarg del camí es poden observar els diferents cultius al llarg de l'any (ordi, colza...) i també hi trobem moltes espècies vegetals que creixen en marges i camins, com ara el plantatge, el tàrrec, la vidalba (que es fa servir en els plens de la Patum), l'arç negre o aranyoner, la gavarrera, l'orenga, l'herba de la sang... i també podem collir mores a l'estiu, quan siguin ben madures.
Flod

4. Vegetació de ribera

Al llarg del camí, i sobretot quan estem més a prop de la riera, trobem espècies pròpies de la vegetació de ribera i de zones humides, com ara els verns, els freixes, l'avellaner, l'arç blanc i l'auró blanc.
Flora

5. Mosaic agro-forestal

Des d'aquest punt una mica alçat es pot observar el paisatge en mosaic que formen els camps i les zones de bosc. També es pot observar el tipus de vegetació actual, molt més arbustiva del que era abans dels incendis del 94: des de que deixem la riera, ens endinsem en el que hauria de ser un bosc mixt, amb roures i pins encara en creixement, i amb força espècies arbustives com ara el sanguinyol, el garric, l'arç blanc i els rodons. A les zones més ombrívoles també podem observar alguna planta d'herba sabonera.

6. Entre cases i bosc

L'antic camí ral de Montclar, que baixa pel dret fins al Riu, és una zona de transició entre el nucli habitat i el bosc. Així doncs, en els trams més propers a les cases, hi trobem espècies pròpies dels horts, com ara les ortigues, la tarongina o la rementerola, i mica en mica anem trobant espècies com la sajolida, l'heura, l'orenga o l'herba de la sang, més comunes en zones forestals.
Kryds

7. El Riu

Quan baixem pel camí ral arribem al Riu, una antiga construcció, des d'on podem arribar a la carretera que va de Montclar a Montmajor. Per tornar al punt inicial de l'itinerari, cal seguir la carretera en direcció a Montmajor. També podem anar en direcció a Montclar, tot seguint la carretera fins a arribar al pàrquing de darrera l'esglèsia. Als marges de la carretera hi trobem espècies que creixen bé a ple sol, com ara el fonoll (fenoll), l'aixicoria, l'herba de Sant Antoni o el romaní.