-36 m

Vist 82 gange, downloadet 3 gange

tæt på Benicàssim, Valencia (España)

Volta amb bici al llarg del litoral pels termes de Benicàssim i Castelló, pel passeig maritim fins al terme d'Almassora i retorn pel Camí de la Donació. És rellevant la riquesa històrica i mediambiental de l'últim tram, el camí de la Donació. Les terres de la Donació, cridades també en plural els Donacions, són les intermitges entre l'horta i la marjal. El camí que les recorre es diu també de la Donació, i, segons Traver, és el camí el que dóna nom a les terres. J. Sanchez Adell creu que el nom està aplicat i referit a les terres, i que obeeix al fet que aquestes van passar a propietat dels veïns per simple donació.
El marge est del camí de la donació conté importants enclavaments com el Ullal de la Comare, el Parc del Meridià, el Moli de la Font, etc,
El passeig ha comptat amb la compañia del molt benvolgut amic Ferran, que m'ha guiat per els intricats creuaments de l'itinerari, tenint en compte la dificultat que les infraestructures recents han ocasionat, amb el tall i fins i tot eliminació dels camins històrics.