Afstand

Min Højde

Rutetype

Løkke
  • Foto af Vic-Casamiquela-Oristà-Prats de Lluçanès-Riera de Merlès-Alpens-Sant Quirze de Besora

Tid

4 timer 25 minutter

Koordinater

Uploadet

25. april 2021

Optaget

april 2021
Vær den første til at klappe
Del

Vist 71 gange, downloadet 2 gange

tæt på Vic, Catalunya (España)

El tram de la Riera de Merlès és molt habitual fer-lo en el sentit del riu, o sigui de baixada, des del Cobert de Puigcercós.
Aquest cop he decidit de fer-lo de pujada i la veritat és que ho recomano fermament. En contra del que lògicament es podria pensar, l'he trobat bastant ràpid de fer malgrat els curts trams de pujada que anem trobant en l'escalada del curs fluvial. Hem de pensar que salvarem menys de 300 metres de desnivell positiu en uns 19 quilòmetres.
Per accedir-hi des de Vic, he sortit de la ciutat per la zona esportiva i per un camí rural asfaltat que et deixa molt a prop de l'antiga carretera d'Olost, evitant el trànsit dels cotxes que volen agafar l'eix transversal.
Ascendim Casamiquela i tot seguit un plàcid i llarg descens fins a Oristà. A Oristà hem d'anar fins a Prats de Luçanès i tenim dues opcions, totes dues son bones: Sant Feliu Sassserra o la Torre d'Oristà. He optat per la segona.
Passem Prats i continuem per la BV-4401 en direcció a Navàs però just al km 17 ens desviem a la dreta per un camí rural asfaltat. Primer en lleugera pujada i tot seguit una vertiginosa baixada fins a Santa Maria de Merlès. En aquest punt continuem a la dreta curs fluvial amunt fins al Cobert de Puigcercós.
Després d'aquest interessant tram, retornarem a la Plana de Vic passant per Alpens, el Collet de Sant Agustí i Sant Quirze de Besora.