Koordinater 453

2,3
4,6

Vist 459 gange, downloadet 16 gange

tæt på Venay, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

la Pointe Percée és el cim culminant dels Aravis, i és un cim molt punxegut i estètic quan se'l mira des del nord i el sud.

Farem la pujada per un sender molt ben marcat fins al refugi Gramusset. A partir d'allà, cap a l'esquerra hi ha un never que sol perdurar tota la temporada i per on puja la ruta normal que farem de baixada; i cap a la dreta podem anar a buscar un coll al sud de la Pointe Percée que ens portarà a l'anomenada ruta de les Cheminées de Sallanches, marcada amb pintura vermella i verda. Es tracta d'una ruta de grimpada amb passos de II, i algun aïllat de II+. L'exposició és baixa, doncs va fent repises i plans entre trams de grimpada i xemeneies.
Poc abans del cim, ens ajuntarem amb la ruta normal i només caldrà superar un petit tram exposat per arribar a la creu. La ruta normal té menys dificultat, alguna petita desgrimpada, però molt de compte amb la sorreta i pedretes que podem fer caure avall o ens poden fer relliscar.

Casc obligatori, tant a les xemeneies com a la ruta normal!