raru

4,3
8,7

Vist 8436 gange, downloadet 456 gange

tæt på Les Bossons, Rhône-Alpes (France)

Ascensió al Montblanc per la ruta dels 4.000 .
Ruta molt elegant amb unes vistes increïbles del massís del Montblanc.
Punt de sortida el Refuge des Cosmiques (aproximació des de l’Aguile du Midi). D’aquí fem l’ascens fins al coll del Montblanc du Tacul. Petit descens per pujar al Coll del Mont Maudit (l’última rampa presenta el pas més tècnic de tota la travessa, es supera sense més dificultat amb un piolet i ajudant-nos amb les cordes fixes instal•lades). Després es fa un petit descens per encarar-nos a l’última pujada que ens deixa al cim del Montblanc (4.807 m).
Des del Montblanc varem baixar fins al refugi du Goûter i sense descansar gaire, varem fer el descens el mateix dia fins el Nid d’Aigle. Allà varem agafar el trenc i després el telefèric que et deixa a Les Houches (des d’allà un bus fins a Chamonix).

NOTA: Atenció, si no s’està acostumat a l’alçada, és molt recomanable fer el Montblanc du Tacul el dia previ per tal d’aclimatar. El dia de la ruta llevar-se molt d’hora (nosaltres varem començar a la 1 de la matinada). No és un recorregut molt tècnic, però si es fa amb un dia és llarg.