Koordinater 611

3,1
6,3

Vist 125 gange, downloadet 6 gange

tæt på Saint-Léger-du-Ventoux, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Fer la volta al Mont Ventoux per la cara nord, pel GR-9, i pujar després a la carena és un recorregut molt habitual, però només havíem trobat ressenyes d'estiu.

A l'hivern, amb material apropiat (grampons, piolet) també és possible fer-ho, com mostrem en aquest track. Tot i això, cal anar amb molta atenció durant tot el GR-9 que recórre la cara nord. Creuarem diverses combes i barrancs. Passada la Combe de Fonfiole, ve un primer barranc seguit d'un tram de travessa en flanqueig bastant exposat. La resta de barrancs són bastant més senzills, a excepció de l'últim que nosaltres trobem amb bastant glaç i és un dels que desemboca en un corredor amb molta més inclinació que els darrers.

També hem de dir que nosaltres vam trobar una traça que recorria tot aquest tram de la cara nord, i ens va ajudar moltíssim. Sense traça no sabem si haguéssim sempre encertat el millor recorregut (tot i que sempre seguirem el GR-9 i les marques quan es deixen veure, degut a la naturalesa exposada del terreny no crec que ens haguéssim aventurat amb segons quins passos sense la traça ja feta...). I un altre factor és l'estat de la neu i el nivell tècnic de cadascú. Nosaltres hem tingut sort que estava prou dura però no glaçada. Amb neu pols alguns passos de flanqueig relliscarien massa, i amb glaç serien massa exposats... A tenir en compte a l'hora de plantejar la ruta, per això la vam fer en aquest sentit, doncs totes les dificultats estan al principi i en cas de recular encara hi ha temps i energies de sobres per pujar a cim per la normal.

Un cop arribem a la bifurcació, el camí remunta pel bosc fins a sortir a la carena. És un tram encara dret però ja menys exposat. Dalt de la carena ja no trobarem cap dificultat, i de fet és habitual fer aquest tram a raquetes (quan no està totalment ventat com va ser el nostre cas).

La baixada la fem seguint un tram de la carretera (coberta de neu) i tallant pel marge de les pistes fins al cotxe.

TEMPS TOTAL: 5h 30min (amb parades)