Moving time  3 dage 11 timer 11 minutter

2.954
5.908,0 km

Vist 269 gange, downloadet 5 gange

tæt på Santa Eugènia de Ter, Catalunya (España)

Objectiu: Conèixer les Repúbliques Bàltiques.

Auto-caravana: Nissan NV200, adaptació personal a camper.

En la ruta hi ha un punt d'interès per cada lloc on vam dormir.

Ara el resum serà dia a dia amb tots el punts que vam visitar i els quilòmetres fets cada dia.

Dia 1.- 1.000 quilòmetres. Girona, travessa de França, entrada a Alemanya fins a Offenburg. Tot per autopista, amb una forta retenció a França abans de Lió.

Dia 2.- 1.150 quilòmetres. Travessa d'Alemanya i Polònia fins a prop de Varsòvia. Tot autopista.

Dia 3.- 800 quilòmetres. Travessa de la resta de Polònia, on comencem a trobar autopistes en obres, i de Lituània fins a Rubene en Letònia. L'objectiu era arribar fins a Estònia i començar el turisme però les carreteres de les Repúbliques son més lentes.

Dia 4.- 315 quilòmetres. Inici del viatge turístic per Estònia. Visita guiada per un dels seus prelats de l'església de Rongu, ortodoxa luterana. Travessa d'Elva on ens trobem amb la seva platja al Llac Verevi Järve. Visita de Tartu, amb un centre històric bonic i on vam trobar una festa popular molt entretinguda. Visita de Mustvee i del Llac Peipus, on en Tiriikoja Puhkekekus ens van oferir un bon lloc per acampar davant del llac però vam decidir continuar fins a Toila, després de passar per Valaste que no ens va agradar.

Dia 5.- 242 quilòmetres. Visita de Narva, frontera amb Rússia. Un castell a cada banda del riu Narva. Un es pot visitar l'estòni i l'altre no el rus. Anem a visitar el parc Lahemaa i comencem per les oficines de Sagadi Park. Continuem recorrent els pobles i la costa bàltica fins a la punta Lobineem on hem d'arribar fent una caminada. Continuem fins al Cap Purekkari on dormim.

Dia 6.- 225 quilòmetres. Sortim del cap i anem a Jägala juga on hia el salt d'aigua provocat per una falla, Waterfall, del riu Jägala. Continuem fins a Tallin. Visita del bonic centre històric encara que molt ple de turisme. Per la tarda anem a coneixer la platge de Tallin en Kakumae, zona plena de xalets moderns. Bona platge. Acabem dormint en un càmping dolent abans de Virstu.

Dia 7.- 140 quilòmetres. Travessa des de Virtsu a les illes de Muhu i Saaremaa. Visitem el Palau de Pädaste, avui Hotel de luxe, i els seus jardins. Visitem el port i les cases museu del parc turístic de Koguva. Tornem per camins i carreteres molt secundaries i descobrim la punta Vahtna i el zoo de Nautse. Abans d'anar a l'illa de Saaremaa visitem el molí de Eemu Windmill. Travessem el pont Väikese i tot l'istme que hi ha abans i després i que ens porta a l'illa més gran d'Estonia. L'atrevessem hi anem fins a Mändjala on trobem càmping molt bé en Daissy Holiday Houses i anem a la platja a descansar una estona i banyar-nos en el Bàltic. Estem en la porta del Golf de Riga en l'estret Kura Kurkgu.

Dia 8.- 240 quilòmetres. Visitem el magnífic castell de Kuressaare i la població i marxem a visitar els acantilats, de terra no de roques, de Panga. Un bon lloc per fer un passeig. Continuem fins a Angla per visitar el parc de molins de vent i continuem fins al crater de Kaali on fem un altre passeig al voltant del crater. Sortim de les illes i anem a dormir al Càmping Solar Caravan Park.

Dia 9.- 210 quilòmetres. Visitem Pärnu, ciutat maca amb balnearis i bones platges. Visitem la ciutat, les seves places i carres, les esglésies i el parc Valikäär. Continuem per anar al parc Soomaa on fem una caminada per la ruta marcada Koprarada. Visitem els miradors Toramaa i el de Läti Lokekkoht per fer-nos una idea de l'extensió i el tipus de parc. Sortim d'Estònia i entrem a Letònia. Sopem en el poble de Ramata aprofitan la llum i una taula de pícnic que trobem i acabem dormint en Valmiera, en l'aparcament d'un banc, sortint a donar un passeig nocturn pel parc Vecpuisu i la sala de concerts on trobem una terrassa molt animada i amb música.

Dia 10.- 110 quilòmetres. Visitem la ciutat de Cesis, amb un castell mig en ruïnes amagat però que te un entorn agradable de passejar el seus carres antics que estan força bé. Continuem cap al parc Vienkocu on fem un altre passejada pel bosc per una ruta marcada i plena d'obres d'art en fusta. Visitem Gauja on hi ha un transbordador molt rústic per travessar el riu. Aquí no acampem perquè el càmping te uns serveis molt mediocres i ens arribem a Sigulda on trobem un càmping amb més condicions i tenim més feina a la ciutat.

Dia 11.- 45 quilòmetres per Sigulda i les seves rodalies. Hem visitat tot el que es pot visitar a Sigulda i hem descansat dinant i sopant al restaurant del centre comercial Raibais. El càmping Ezerkrats molt millor que el de Makars.

Dia 12.- 150 quilòmetres. Deixem Sigulda per anar i visitar Riga amb mal temps. Tan aviat fa sol com plou i fa molt de vent. Centre històric interessant encara que amb molt de turisme organitzat. Poder perquè era diumenge. Continuem fins a Bauska, per on havíem passat a la pujada però sense parar, on visitem el poble i el seu castell i dormim a refugi de la pluja en una habitació del càmping.

dia 13.- 250 quilòmetres. Ens llevem d'hora i visitem el famós Castell de Rundales a la seva hora d'apertura, a les 10, per evitar la corrua de turistes en autobús que després arriban, amb uns jardins d'estil francès i un palau ben conservat. Val la pena visitar-lo en la seva totalitat. Reculem capa Jurmala i Kolka que no ho teniem previst però ens han dit que no podíem deixar de conèixer i com hem decidit fer país per país ens obliga a recular uns 60 quilòmetres. Visitem Jurmala que realment val la pena conèixer i continuem fins al Cap Kolka on fem una bona passejada per la platja gaudint del entorn i de la posta de sol.

dia 14.- 240 quilòmetres. Desprès de la sortida de sol al Cap anem a conèixer els pobles de pescadors Pitrags, Kosrags i Mazirbes passant per camins de terra transitables en cotxes o auto-caravanes petites. Desprès fem una caminada marcada que es diu Peterezera en el Parc Sliteres i també visitem el antic far de Sliteres. Seguim per la costa fins a Ventpils que visitem i continuem fins a la ciutat portuària de Liepaja on també visitem l'antic port rus de Karosta. Sortim de Liepaja per anar a dormir al càmping amb pretensions del rtestaurant Verbelnieki.

Dia 15.- 150 quilòmetres. Continuem el viatge fins a Klaipeda, bonica ciutat portuària on ens entretenim visitant el port abans d'agafar el ferri per passar al istme de Nida. Visitem Nida, pobla molt ben arreglat i amb molta vida comercial turística i d'estiueig. Visitem la muntanya més alta Parkas i dormim en un barri tranquil davant de l'albufera del parc Kursiu, en Skruzdynas.

Dia 16.- 400 quilòmetres. Aprofitem el dematí per banyar-no a gust en les platges del istme que donen al Bàltic i acabem de visitar el pobles abans de sortir a Klaipeda i continuar viatge cap a Siauliai per visitar la famosa Colina de las Creus. Despès del curiós i depriment espectacle continuem direcció Kaunes on arribem i desprès d'instal·lar-nos en el càmping visitem una mica la ciutat de nit. El més animat la plaça de l'ajuntament.

Dia 17.- 130 quilòmetres. Visitem Kaunas de dia i marxem a visitar el magnífic Castell de Trakai. Arribem al càmping City Vilnius on passarem dos nits i ens permetrà visitar Vilnius de nit i de dia i descansar per afrontar tota la tornada.

Dia 18.- 25 quilòmetres. Visita de Vilnius i descans.

La tornada i continuació d'aquesta ruta es la 27986689.
campingplads

Aparcament, porta de un Càmping tancat.

Aparcament autopista, entre camions.

Hotel Mazais Ansis, fantàstic.

Fantàstic. Habitació molt bonica i confortable per 40€.
campingplads

Mannisalu Kämping, Toilä, bé.

Ben situat, amb serveis suficients per 10€. Per una escala fora del càmping però a tocar vam poder baixar a veure la primera posta de sol al Bàltic .

Aparcament Cap Purekkari.

Lloc bonic d'acampada lliure amb només servei de latrines. Feia pudor d'algues del Bàltic. Hi havia força caravanes i alguna tenda pel bosc.
campingplads

Càmping Voosemetsa OÜ, molt dolent.

Càmping amb serveis molt dolents i bruts. Latrines i dutxes molt dolentes. Volien cobrar 14€ vam oferir 10€ i al final no vam pagar.

Daissy Holiday Houses

Fantàstica casa particular amb bons serveis si hi ha poca gent per 10€. Nosaltres vam estar sols.

Càmpin Solar Caravan Park

Càmping amb molt bons serveis i molt bona atenció per part de la mestressa.

Aparcament Swedbank

Aparcament del Banc Swedbank en Sigulada, prou cèntric per passejar pel park Vecpuisu fins a la sala de concerts amb un bar amb terrassa molt agradable a la nit. Gratuit.

Càmping Ezerkrats, 2 nits

Càmping ben situat a les afores de Sigulda al costat d'un bonic llac, molt tranquil, espaiós i amb bons serveis. 17€ cada nit.

Càmping Nameji, en habitació.

Càmping gran i amb serveis de llum i aigua per auto-caravanes i serveis mediocres. També te habitacions amb bany privat. Vam triar l'opció de l'habitació degut al mal temps. 30€.

Aparcament Cap Kolka

Aparcament amb servei de latrina i una taula de fusta al costat de la platja i del cap. Bon lloc i gratis.

Camping Verbelnieki

Càmping amb pretensions amb un bon restaurant i serveis justets. 16€.

Aparcament

Pernoctada en un aparcament de un barri tranquil i apartat una mica de Nida devant del mar i del carril bici.

Càmpin Kaunas City

Càmping ben situat per visitar Kaunas i més preparat per auto-caravanes que per càmping. Sorollós per la proximitat de les carreteres i autopistes. Serveis suficients però apartats. 12,50€.
campingplads

Càmping Vilnius City, 2 nits.

Càmping funcional, amb el serveis en contenidors prefabricats per suficients i força nets. Ben situat per visitar Vilnius i tranquil per la nit. 16€ la nit.